Reddit Hikayeleri - Avustralya'da Geceleyin Çalılıklarda Yürümemek Gerek

Yaklaşık bir yıl önce, dört arkadaşımla gece dışarı çıkmayı planladık. Akşam yemeği için evimde buluştuk; uzun bir yürüyüş değildi, sadece 5 km kadar. Avustralya'da yaşıyorum, bu yüzden geceleri biraz serin oluyor. Hava kararmaya başladığında yürümeye başladık. Yürüyüş yolu çoğunlukla mahallelerden geçiyor; orta sınıf bir bölge ve neredeyse hiç suç yok, sadece ara sıra bir hırsızlık oluyor.

Yaklaşık 3 km sonra, Avustralya çalılıklarından geçen bir kestirme yol var. Beton bir yol, ama neredeyse hiç bakımlı değil. Yaklaşık 1.5 km uzunluğunda ve bu yoldan alışveriş merkezine ulaşıyorsunuz. Gündüz bile yol karanlık çünkü iki büyük tepenin arasında eski, kurumuş bir dere yatağının ortasında yer alıyor. Yolun ortasında dik bir iniş var, bu yüzden çocukken bisikletle inmek oldukça eğlenceliydi, gerçi o zamanlar daha bakımlıydı.

Çalılıklara vardık ve dediğim gibi hava kararıyordu, bu yüzden üzerimize herhangi bir yılanın sinsice yaklaşmaması için telefonumun ışığını çıkardım; ilk kez olmayacaktı. Yolun dik kısmına geldiğimizde, şaka yollu arkadaşım Tom'u Connor'a ittim; o da aynısını yaptı ve ben kayıp kırmızı toprağa düştüm. Mavi Adidas şapkam düştü ve tuhaf bir şekil
de onu bulamadık; çalıların daha derinliklerine uçmuş olmalı. Omuz silktim; zaten ucuz bir taklitti. Akşam yemeğine vardık; doğum günü olan adam Müslüman olduğu için içki içmedik, uygun görünmedi.

Saat 9:20 civarında, sabah kahvaltısı için elimizde birkaç yiyecekle geri yürümeye başladık. Çalılık kısma geldik; zifiri karanlıktı, hiçbir şey göremiyordunuz. Telefonumu çıkarıp ışığı açtım; hepimiz din hakkında konuşuyorduk, şeytanlar, tanrılar ve siyaset hakkında her zamanki felsefi konuşmalar, çünkü hepimiz oldukça ilgiliyiz. Arkadaşlarımdan biri korkutucu şeylere gelince oldukça ürkek, bu yüzden çalılıklarda bir hışırtı duyduğumuzda, onu ittim. Zıpladı ve gülerek geçiştirdi, ama sonra beş saniye sonra bir çığlık duyduk. Ensemdaki tüyleri diken diken etti; bir kadının çığlığıydı, kan dondurucu. Daha önce hiç böyle bir şey duymamıştım. Hepimiz birbirimize baktık. Sessizce yürümeye devam ettik, biraz daha hızlı bir şekilde. Duyduklarımı mantıklı bir şekilde açıklayamadım, bu yüzden görmezden geldim.

Dik yokuşa varmadan önce, bir kez geriye baktım. Ağaçların arasında titreyen bir telefon ışığı gibi bir ışık gördüm. Arkadaşlarıma dönüp kayıtsız davranmaya çalışırken kalbim hızla attı. "Siz de gördünüz mü?" diye sordum, sesimi sabit tutmaya çalışarak.

Yanımda yürüyen Tom başını salladı. "Neyi göreceğiz?"

"Şu ışığı, orada," dedim, geldiğimiz yöne doğru belli belirsiz işaret ederek.

Connor alay etti. "Muhtemelen bizim gibi yürüyüşe çıkan biridir."

Işık, neredeyse bizimle aynı hızda yokuşu tırmandı ve ağaçların bir dönüşünden çıkarken kayboldu.

Ama üzerime çöken huzursuzluk hissini bir türlü atamadım. Yolumuza devam ettik, karanlık etrafımızı boğucu bir battaniye gibi sarıyordu. Yaprakların her hışırtısında irkiliyordum ve sürekli omzumun üzerinden bakarken buluyordum kendimi, gölgelerde bir şeylerin gizlendiğini görmeyi yarı yarıya bekliyordum.

Yolun dik inişine ulaştığımızda, adımlarımı yavaşlattım, duyularım tetikteydi. Bir şeyler tersti, ama tam olarak ne olduğunu anlayamıyordum. Ve sonra, tam aşağı inmek üzereyken, onu tekrar duydum - aynı kan dondurucu çığlık, gecenin içinde yankılanıyordu, ama bu sefer ona doğru yürüyorduk.

Bu sefer, yanlış anlama yoktu. Bu, akıl almaz bir acı içinde olan birinin sesiydi, sesi umutsuzluk ve ıstırapla doluydu. Bu sıradan bir çığlık olmadığını anlayınca damarlarımdaki kan buz kesti. Bu, tüm umudunu yitirmiş, umutsuzluğun derinliklerine inmiş ve çıkış yolu bulamamış birinin sesiydi.

Geriye doğru sendeledim, kalbim göğsümde gümbürdüyordu. "Buradan çıkmalıyız," diye soluk soluğa, sesim zar zor bir fısıltıdan yüksek çıkıyordu.

Ama hareket edemeden, etrafımızdaki hava karanlıkla dolmuş gibiydi, bizi kötülüğüyle boğuyordu. Ve sonra, gölgelerden bir figür belirdi - bir kadın, yüzü acı içinde çarpılmış, gözleri boş ve ruhsuz, ay ışığında asılı duruyordu.

Çığlık attım, sesim ilkel bir dehşet patlamasıyla boğazımdan koptu. Ama kaçmaya çalışsam bile, çok geç olduğunu biliyordum. Kendi yarattığımız bir kabusun içinde mahsur kalmıştık, hayatına Avustralya çalılıklarının derinliklerinde son vermeyi seçen birinin hayaleti tarafından musallat olmuştuk.

Soruları cevaplamakla geçen uzun bir gecenin ardından eve vardık ve posta kutumda o gece kaybettiğim şapkayı gördüm. O gece, unutmayı umduğum çok kutsal olmayan bir şey oldu...